Geoblog.pl    janusz    Podróże    Japonia    W krainie Łowcy Androidów
2007

W krainie Łowcy Androidów

Japonia
Japonia, Tokio (東京)

Ponieważ pogoda tego ranka była wyśmienita, zastanawialiśmy się przez chwilę, czy nie wrócić do Matsushimy. Byliśmy jednak tak bardzo ciekawi Tokio, że wsiedliśmy do shinkansena i z prędkością 4*PKP pojechaliśmy do stolicy.

Przedmieścia Tokio zdają się potwierdzać fakt, że w tym kraju bardzo mało kobiet pracuje zawodowo. W każdym wieżowcu mieszkalnym (bardzo podobne do naszych blokowisk) 70-80 procent okien w południe jest zastawione suszącym się praniem.
A może w prawie każdym domu jest pomoc domowa? Chyba nie...

Wysiadamy na znanym już nam dworcu i przesiadamy się do linii lokalnej. Nasze obawy nie sprawdziły się. Nie było żadnych upychaczy wtłaczających zobojętniały szary tłum do wagoników. Tłum karnie i sprawnie zapakował się sam, zostawiając jeszcze sporo miejsca. No ale jeśli pociągi jeżdżą co 3 minuty....

Naszym celem jest Shinjuku - pierwsza dzielnica wieżowców, które przez wielu są porównywane do Blade Runnera (Łowca Androidów) z Harrisonem Fordem. Coś w tym jest. Klimat ten wzmacnia obowiązkowe przebicie się przez tłum na najbardziej zatłoczonej stacji kolejowej w Tokio. Nie można się jednak na niej zgubić, jeśli tylko się wie, dokąd się idzie...

Dwa z olbrzymich wieżowców to budynki rządowe - siedziba władz Tokio. W jednym z nich utworzony jest punkt widokowy, gdzie po odczekaniu w krótkiej kolejce wsiadamy do windy, wjeżdżamy na 45 piętro i obserwujemy morze świateł.

Tuż obok stacji natknęliśmy się na dzielnicę hoteli miłości, w których można wynająć pokój na "odpoczynek" (ceny rzędu 6000 jenów) lub na całą noc (za ok. 11000 jenów). Ponoć z takich hoteli korzystać mogą tylko pary, ale my widzieliśmy też hotele z gablotami, w których były zdjęcia dziewcząt albo chłopców.

Resztę wieczoru spędziliśmy, poruszając się w tłumie Tokijczyków szukających rozrywki...